INTERNATIONAL FERTILITY GROUP

מהו הליך פונדקאות לרווקים בישראל ומדוע כדאי להסתייע בסוכנות פונדקאות?

כיום גם הורה יחידני או רווק ללא ילדים, יכול לבנות או להרחיב את המשפחה, באמצעות הליך פונדקאות בישראל. מה כולל הליך פונדקאות לרווקים ולמה מומלץ להסתייע בסוכנות פונדקאות מנוסה? כל המידע בהמשך!

זוגיות היא כידוע, כבר לא תנאי הכרחי להורות. גם גברים ונשים ללא בני זוג, יכולים כיום לרצות להיות הורים ואף לממש את החלום, בדרכים שונות.

במקרים מסוימים, בהיעדרו של פתרון אחר, פונים כיום גם נשים וגברים ללא זוגיות, להליך של הבאת ילד בפונדקאות, מה גם שכיום ניתן לבצע אותה בישראל.  

פונדקאות לרווקים בישראל

הורות יחידנית היא מבנה נפוץ בתקופתנו בישראל ובעולם, אם מבחירה ואם מכורח הנסיבות. חוק ההסכמים לנשיאת עוברים בישראל מתיר כיום משום כך, גם להורים כאלה, להתקשר בהסכם עם אם נושאת (פונדקאית), לצורך הבאת ילד.

כלומר, הליך פונדקאות, יכול לסייע גם לאנשים שאין להם זוגיות, להפוך להורים, ללא שותפים. יש בהם כאלה שניסו לאמץ ילד וכשלו, בשל מגבלות חוקיות או מסיבות אחרות ופונדקאות היא הדרך היחידה הפתוחה בפניהם.

תהליך פונדקאות בישראל, אם לבני זוג או להורה יחידני, מחייב אישור מהוועדה לנשיאת עוברים במשרד הבריאות.

הוועדה בודקת את זכאותו של ההורה המיועד לפי הוראות חוק הפונדקאות, לפני שהיא מאשרת חתימת הסכם בין הצדדים. אישה יחידנית המבקשת לעבור הליך פונדקאות, צריכה להוכיח שאינה יכולה להיכנס להריון או לשאת הריון, מבלי לסכן את בריאותה.

הליך פונדקאות ליחידים

הצעד הראשון בדרך להבאת ילד בפונדקאות, הוא איתור האם הפונדקאית המתאימה. הפונדקאית יכולה לשאת הריון עם עובר שנוצר בהפריית מבחנה.

במקרה של גבר יחידני, הפונדקאית יכולה לכאורה להיות גם התורמת של הביצית, אבל "פונדקאית מסורתית", שבה הפונדקאית היא גם האם הביולוגית, אסורה במרבית העולם. ברוב המקרים ההורה המיועד צריך לספק את הזרע ואת הביצית.

בשלב הבא, לאחר שעבר את אישור הוועדה לנשיאת עוברים במשרד הבריאות, ההורה המיועד יכול לחתום על הסכם עם הפונדקאית, בו מפורטים הזכויות והחובות של כל אחד מהצדדים.

הפונדקאית מתחייבת לאפשר החדרת עובר לרחמה, לשאת ההריון ולמסור להורה את התינוק לאחר הלידה. ההורה מתחייב, לשלם לה תמורה כספית, בסכום שנקבע על ידי שני הצדדים. בנוסף, מתחייב ההורה לכסות את כל הוצאות הבדיקות הרפואיות, הייעוץ הפסיכולוגי ושאר הוצאותיה של הפונדקאית הקשורות בהריון ובלידה וכן את הייעוץ המשפטי הכרוך בכך.

לאחר חתימת ההסכם, ניתן להתחיל בהליך. העובר, שנוצר בהפריה חוץ גופית במעבדה, מועבר לרחמה של האם ומתחיל ההריון. במהלך ההריון עוברת הפונדקאית בדיקות ומעקבים, לוודא שהוא מתקדם כשורה. ההורה המיועד יכול להיות נוכח בלידה.

קרוב ככל האפשר ללידתו, יועבר התינוק לידי ההורה המיועד ולאחר הוצאת צו הורות בבית המשפט לענייני משפחה, הוא יהפוך להורה החוקי של הילד.

פונדקאות לרווקים בסיוע סוכנות פונדקאות

הליך של הבאת ילד בפונדקאות הוא מורכב מכל בחינה, גם עבור בני זוג. ודאי שמדובר במשימה לא קלה, רגשית, לוגיסטית וכלכלית, עבור אדם רווק המבצע את כל ההליך לבדו, ללא תמיכה זוגית.

משום כך, את ההליך של פונדקאות לרווקים, עדיף לבצע בסיוע של סוכנות פונדקאות. מעטפת של סוכנות אמינה ומקצועית, תבטיח שההליך המורכב יעבור בצורה מוצלחת ויישמרו הזכויות והאינטרסים של ההורה המיועד, כמו גם של האם הפונדקאית.

במסגרת סוכנות פונדקאות, זוכה ההורה המיועד לליווי צמוד ולהדרכה מקצועית לכל אורך הדרך, החל מאיתור הפונדקאית המתאימה, דרך מתן סיוע משפטי לניסוח הסכם הפונדקאות ולניהול הצד הרפואי של ההליך ועד לרגע המפגש המיוחל עם התינוק.

כאמור, איתור האם הפונדקאית המתאימה ובחלק מהמקרים גם תורמת הביציות, נעשים בסיוע הסוכנות ובהתאם לצרכים ולהעדפות של ההורה המיועד.

צד חשוב נוסף של ההליך, שבו מטפלים אנשי הסוכנות, הוא הצד המשפטי וההגנה החוקית על הלקוח. הסכם פונדקאות הוא מסמך מורכב ובעל סעיפים רבים וחשוב להסתייע בבעל מקצוע, שיידע לראות את כל התמונה ולהגן על הזכויות והאינטרסים של ההורה המיועד.

בנוסף, נזקק הסיוע המשפטי לניווט ההליך בדרך הנכונה להעברת הזכויות על הילד להורה מיועד מיד לאחר הלידה, ללא עיכובים ותקלות וללא סיבוכים או בעיות משפטיות.

שירות לא פחות חשוב, הוא התמיכה וההדרכה הרגשית, המוענקת להורה המיועד, לאורך ההליך הקשה, הסבוך והמאתגר מבחינה פסיכולוגית, בעיקר עבור הורה יחידני.

פונדקאות לרווקים
תוכן עניינים

מבצע המבצע תקף עבור 2 מסלולי פונדקאות
מסלול הכל כלול
ומסלול הכל כלול אקסטרה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן