INTERNATIONAL FERTILITY GROUP

מהי פונדקאות אלטרואיסטית והאם כדאי לבצע את ההליך בישראל?

השאיפה החזקה להביא ילד לעולם, לא תמיד מתממשת בקלות. כיום ניתן להגשים את החלום בעזרת אם פונדקאית גם בישראל. האם כדאי לבצע את ההליך בישראל ומהי פונדקאות אלטרואיסטית? כל המידע בהמשך!

מרביתנו רוצים להביא ילדי לעולם, אבל לעיתים זה לא יכול לקרות בדרך הטבע. לזוגות של גייז, זוגות שבהם האישה אינה מסוגלת להרות ואפילו אנשים ללא זוגיות, אחד הפתרונות המבוקשים כיום, הוא הריון באמצעות פונדקאית.

פונדקאות נעשית ברוב המקרים תמורת תשלום. חלקו נועד לפצות את הפונדקאית על החוויה הפיזית והרגשית המורכבת הכרוכה בהריון ועלויות הבדיקות, הנסיעות ואפילו בגדי ההריון. חלק מהתשלום, מהווה שכר עבור השירות שהיא מעניקה.

לצד פונדקאות בשכר, קיימת גם פונדקאות אלטרואיסטית, כלומר, נשים שבוחרות לשמש כפונדקאיות ללא שכר (מלבד כיסוי הוצאות), רק מתוך רצון טוב, לסייע לזוגות להגשים חלום ולהביא ילד לעולם.

בין פונדקאות בשכר לפונדקאות אלטרואיסטית

פונדקאות אלטרואיסטית יכולה להיות מוגדרת כך, גם כאשר בני הזוג מפצים כספית את הפונדקאית, הן עבור ההוצאות הכרוכות בהריון והן כפיצוי על הקושי הפיזי והנפשי הכרוך בהריון.

אבל לסוג כזה של פונדקאות, שאין שכר בצידה ונחשבת להתנדבותית, אין, מטבע הדברים, היענות רחבה בקרב נשים. הפונדקאות בשכר, היא זו שלמעשה מאפשרת את קיומו של הפורמט.

במדינות מסוימות בעולם, הפונדקאות בשכר אסורה. הטענה היא, שמדובר בניצול של נשים מוחלשות כלכלית ותרבותית, שהתשלום ממילא אינו מהווה פיצוי ושמדובר בהחפצה של גוף האישה. פונדקאות אלטרואיסטית נחשבת לעומת זאת, כאקט אנושי מוסרי, המגיע מתוך בחירה.

פונדקאות אלטרואיסטית בישראל

כאשר התחילו לדבר על חוק הפונדקאות בישראל, עלתה הדרישה שהיא תהיה אלטרואיסטית בלבד, כדי למנוע מצבים של ניצול נשים.

הדרישה נתקלה בהתנגדות, בטענה שמספר הנשים שיתנדבו לפרויקט ללא תמורה כספית יהיה זעום, לא ייתן מענה לביקוש הרב בקרב זוגות לשירותים הללו. בנוסף, מצב כזה יזמין תשלומים "מתחת לשולחן", מה שיקפח בסופו של דבר, את זכויותיהן של הפונדקאיות.

התמורה הכספית הניתנת לאם הפונדקאית, על פי תפיסה זו, יכולה להוות חומת הגנה רגשית, בפני הקושי הכרוך בתהליך של הריון ולידה המסתיימים בפרידה מהרך הנולד. 

פונדקאות מלאה או חלקית

פונדקאות בהגדרתה, ללא קשר למתן שכר או רק כיסוי הוצאות, יכולה להיות מלאה או חלקית. המבדיל ביניהן הוא זהות האם הביולוגית של העובר.

בפונדקאות מלאה, הפונדקאית נושאת ברחמה עובר שנוצר בהפריית מבחנה והוחדר לגופה, כלומר, אין לה קשר גנטי אליו. בפונדקאות חלקית, הפונדקאית גם תורמת את הביצית לתהליך.

מכיוון שכאן כבר קיים קשר גנטי לעובר, שיכול להפוך את המצב הרגשי של האם הפונדקאית למורכב יותר, בישראל ובמדינות נוספות, פונדקאות חלקית, אסורה על פי חוק.

פונדקאות בישראל או באוקראינה?

כיום ניתן אמנם לבצע במרבית המקרים הליכי פונדקאות בישראל, בהליך קל ופשוט יותר לוגיסטית וחוקית, אך עדיין ניתן לקבל את השירות במדינות אחרות, בחלקן במחיר נמוך מזה שבישראל.

רוב המדינות המתירות הליכי פונדקאות בתחומן, מאפשרות לנשים פונדקאיות לקבל שכר עבור השירות שהן מעניקות. באוקראינה, למשל, ניתן למצוא מאגר גדול של נשים, המעוניינות לשמש כאימהות פונדקאיות.

להליך פונדקאות בחו"ל, לרבות באוקראינה, ניתן להגיע דרך חברות הפועלות בישראל ומספקות להורים המיועדים ייעוץ וליווי לאורך כל התהליך.

נציגי החברה דואגים לאיתור האם הפונדקאית המתאימה, על פי קריטריונים שהגדירו בני הזוג ואלה שנקבעו באוקראינה, בהם בריאותה הגופנית והנפשית של האם הפונדקאית, היותה אם לילד בריא אחד לפחות ועוד. במקביל, במידת הצורך, תאתר החברה גם תורמת ביצית מתאימה.

ההורים המיועדים יגיעו לאוקראינה בליווי של נציגי המשרד, שם יחתמו על ההסכמים הנדרשים ויבוצעו כמה בדיקות רפואיות לצורך המשך התהליך.

גם לאחר שובם לישראל, ימשיכו ההורים לעתיד לקבל עדכונים רציפים על התקדמות מהלך ההריון, מהמרפאה שבאוקראינה.

עורכי הדין של המשרד בישראל ובאוקראינה, יכינו באותה העת את כל האישורים והתצהירים המתחייבים לשמירת זכויותיהם המשפטיות של הלקוחות, הם ההורים המיועדים.

לקראת מועד הלידה, ישובו ההורים לאוקראינה, כדי לפגוש את בנם או בתם החדשים, כל זאת עדיין בליווי צמוד של צוות המשרד. בשלב האחרון, מובטח על ידי עורכי הדין של המשרד, שהאישורים מוכנים וחתומים בזמן, כדי שבני הזוג המאושרים, יוכלו לשוב הביתה במהרה כמשפחה, כשהם נושאים בחיקם את הרך הנולד.

פונדקאות אלטרואיסטית
תוכן עניינים

מבצע המבצע תקף עבור 2 מסלולי פונדקאות
מסלול הכל כלול
ומסלול הכל כלול אקסטרה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן